söndag 3 oktober 2010

Älskade tågstation.

Läste häromdagen om en tjej som hyste stor kärlek till takpannor. Hon skulle just till att lägga nytt tak på huset och dessa nya pannor har hon valt med stor omsorg. 
Själv har jag väl också en udda dragning: 
Tågstationer i allmänhet och Gare du Nord i synnerhet.
Denna station var första anhalten i Paris, som jag kom till anno 1989, då jag och några kompisar tågluffade för första gången.
  (Längesen? Jag vet, men vi var fasligt unga.)
Jag hade god lust att, som påven, böja mig ner och kyssa perrongen när vi steg av. 
ALLT var fabulöst fantastiskt. 
Inte anade jag då att jag skulle bo 10 min från denna tågstation 20 år senare.
Nu har de dessutom se till att fräscha upp fasaden. Riktigt snyggt.


1 kommentar:

Petra J sa...

Those days, those lovely days... Tåg, vänner, hotell, stränder, poliser, sandaler...