söndag 13 mars 2011

De senaste dagarna i bilder.


Första bilden är från onsdagens Italienska afton i Svenska kyrkan.
En kollega höll i sleven och serverade 4! rätter och avslutade med Röd Tiramisu.
Det var så smäktande att jag glömde fota allt utom förrätten.




En mat- och vinmässa klämde vi in på fredagen. 
Vi luktade och smakade oss igenom kvällen.

Tittade på förra årets mässbilder på bloggen och insåg att de är i stort sett desamma!
Se mer HÄR







Efter kyrkan idag hamnade jag och en kompis på stans bästa thairestaurang:
Lao Siam i Belleville. 
Beställde skaldjursmix med nudlar, där nötknäckaren 
behövdes för att komma åt köttet i de makalösa hummerklorna.


Trots att man var proppmätt skulle jag ändå till att testa en taiwanesisk dryck.
Bubble tea. Det var kanske inte så mycket thé utan istället en känsla av islatte.
Dessutom fanns det gelekulor i som var ytterst suspekta.
Sugröret var dessutom ganska tjockt så när man drack flög 
dessa kulor in i munnen på ett obehagligt sätt. 
Jag slängde drickan innan jag hann sätta dem i halsen och ställa till med en scen.



Älskar Belleville för områdets mångfald när det gäller nationaliteter.
Dessa djur, tror att det mest är ankor, hänger i 
de asiatiska resturangfönstren och ser allmänt 
skållade och blanka ut.

Inga kommentarer: