torsdag 26 maj 2011

Jubileum.

När jag började skriva denna blogg anade jag inte att jag skulle leverera mitt 500:e  inlägg. Grattis till mig alltså. Hade inte så stor tro att jag skulle hålla ut så länge, men efter 2,5 år lever denna blogg fortfarande ett ganska lugnt och stillsamt liv om än lite oregelbundet.
Kör nog på ett tag till i alla fall....sen får jag se....


Nu ska jag titta in i mitt kylskåp för att se om det går att svänga ihop något käk till mina besökare i helgen.
Det ekar tyvärr ganska tomt eftersom hyllorna i affären har varit lika tomma nu i en veckas tid pga nån sorts strejk.
Lite skinka här och lite selleri där. Skulle tagit med kameran idag för att dokumentera detta, men glömde. Det är en syn som påminner om de gamla kommunistländerna eller i Sverige under kriget när allt var ransonerat.
Såå nyttigt att uppleva. Vi tar det för givet att affärerna jämt ska förse oss med det vi behöver. Idag kom jag dock över en burk Nutella, oliver samt toapapper (det tackar jag särskilt för!!)
Nu sitter vi iaf inte på pottkanten utan restauranger är ju öppna och bjuder på det dem kommit över i denna livsmedelsstrejk. Och en påse pasta kan man ju alltid annars, plocka fram ur sina gömmor...

2 kommentarer:

Helena J sa...

Tack att du inte gett upp! Utan att
vi får glädjen att dela livet i Paris med dej!På onsdag far jag till Schweiz!Sen ser jag fram emot
att träffa dej "Live" I SOMMAR!
KRAM HELENA

Jimmy Nilsson sa...

Såklart att du skall fortsätta att skriva om dina upplevelser. Jag saknar Paris och livet där och det är så härligt att få följa med dig på dina upptäcktsresor.

Ser fram emot bloggande om helgen.

Kram J