tisdag 19 juli 2011

Österlen

 För att träffa Paris-svenskar som man känner, kan man åka till Österlen. Det gjorde jag. I fredags. Tågen går ju lite hejohå så jag missade en anslutning men kom väl fram ändå till slut. Det blev en glad fest i Åhus, som följdes av en tur ner till Kivik, Ale stenar och Glimmingehus. Mycket trevliga vyer, arkitekturer, kyrkor, gatunamn och mat (vi testade den nya trenden, raw food, rå mat. Var väl så där...)

















Detta blir nog det sista inlägget med foton på ett tag, är jag rädd. Är nämligen i Jönköping sen i eftermiddags och har lyckats lägga ifrån mig min kamera på en parkbänk. Denna lilla älskade sak har jag haft i  5 år och varit så nöjd. Nu, i en liten park i en liten svensk småstad, ingen trängsel, ingen stress eller kalabalik har den alltså bara försvunnit. Letning genomfördes, och anmälning till polis har gjorts.
Så i morgon är det jag som hänger på låset till polishuset för att se om Jönköpingsborna är hederliga.
Stort TACK till min goda vän A-K för fin support!

1 kommentar:

Petra Mitt i Livet sa...

Du verkar ha haft sköna dagar på Österlen! Och nu Jönköping... Hoppas att din kamera ligger i tryggt förvar på polisstationen!
När bär det av till Vmo?? Hör av dig så vi kan ses! Fre - mån är vi i den kungliga hufvudstaden för att bli granskade på ambassaden. Sehr schpannendt!! Sen är vi hemma igen.
Kramis, Petra