måndag 28 november 2011

1a Advent.


När man har besök av några yngre gäster, mycket yngre
som är ute och roar sig till 06.00 på lördagsmorron
så kan man, under tiden de tar igen all förlorad sömn, gå utmed Canal St Martin.
Något jag gjorde innan tjejerna vaknat till liv vid 13-tiden.


 Börja med en take-away-kaffe så blir det en bra promenad.

 Kanalen är ett av mina favvoställen i stan.


Utmärkt ställe att picknicka på,
 vid väder.
 Folket vid kanalen gillar nog grafitti.


 Automne à Paris.



 Färgerna sprakar.

 När mina "inneboende" sen dök upp så blev det Notre Dame men den finfina julkrubban.

 Därefter shopping och världens godaste falafel, med hommous, 
auberginer och sallad i Marais.



Timmarna rann iväg, så Montmartre blev det inte förrän vid midnatt. 
Tror aldrig jag sett Place du Tertre så tomt på målare och annat löst folk.
Bara det i sig var lite festligt tyckte nog jag iaf...


 Sen skulle vi då äntligen se Eiffeltornet gnistra och glimma.
Det var bara det att det var ett halvt Eiffel...
Också lite exceptionellt,
har varit där uppe otaliga gånger, men aldrig sett så lite av Paris landmärke.
Men Emma och Emma vart nöjda och då var jag det med.


Helgen var så intensiv att jag ej hann med att adventspimpa mitt fönster.
Men voilà, nu i kväll blev det gjort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Med stämningsfull promenad ,
och en underbar julkrubba, så blev avslutningen så fin .Med en titt på ditt eget adventsfönster så
vackert!! M