fredag 16 december 2011

Latjolajban o tomtar.

Skulle bara gå in på "Sephora" där man kan hitta allt i 
skönhetsvård och parfym, för att lukta
lite på flaskorna. Det hör till saken att denna butik är 
deras största i stan och de har enormt med personal.
Som för denna decemberkväll fått lite feeling och stod och dansade 
och applåderade folket som gick in.
Jag blev lite blyg och smet in vid sidan men sen bröstade jag upp mig 
och gick ut igenom allén av svartklädd personal. 
Därefter var jag rådig nog att filma en skvätt.





'''
När jag sedan kom ut fick jag syn på någe. 
Dagen scoop trodde jag och gjorde mig redo att ringa Expressen
och säga: "Jag var där" och bli intervjuad och sånt.
Som synes var det fler än jag som blev dragna vid näsan. 
En töntig fransk tomte vars röst ekade i stora högtalare och vars släde drogs på en lina. Förvisso
galet högt upp i luften men ändå.....


 Ja, du ser. 
Sånt båg de håller på med härnere.
Folk kan ju förlora både hopp och tillit. Speciellt barnen.

Nä nu ska jag packa vidare och inte sitta här och tramsa.
I morgon kl 12.40 går planet mot Norr.

Inga kommentarer: