måndag 12 december 2011

Sallys Ambassadsnittar m.m.

Ledsen, men kommer man inte ihåg Sally så är man inte tillräckligt gammal att läsa denna blogg.

I alla fall:
Så var det då i kväll dags för det årliga Luciafirandet på Sveriges Ambassad nere i 7:e arr.
En bit att åka på metrolinje 13, som inte är av denna världen när det gäller trängsel.
Väl framme värmdes vi upp av Glögg, tilltugg och skön Luciasång....


eller var det kanske denna som jag hade i ryggen hela tiden? 
Mysfaktorn i denna stora representationsvåning 
höjdes iaf med flera 100 procent eller ska man säga grader...


På vägen hem vid metron mötte mig denna syn, som man inte ens efter 4,5 år, kan få nog av.
Oj vilken kärlek jag hyser till denna stad.


Träffade för övrig en sommarbekanting som gav sig på Adams julsång med bravur, fastän akustiken var osedvanligt torr som han sa.
Kan också tillägga att de gör den godaste julkolan i stada, på Ambassaden. Görs den på plats eller transporteras den flera hundra mil för att vi ska få mumsa? Ja, det är aftonens enkla men stora fråga.

2 kommentarer:

Petra Mitt i Livet sa...

Så stämningsfullt! Själv hoppas jag få se Lucia på svtplay imorgon. Sv kyrkans firande skulle nästan gått på en tusing för vår familj, så det fick vara.
Fick du dig en liten privatkonsert också... Inte illa! ;)

Kom ihåg:
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"

lussekramar, Petra

Helen sa...

JAAAA, detta är ju THE motto som man behöver ha i livet!!!!
Hoppas SVTplays Lucia var fint!
Kram/Helen