onsdag 18 november 2009

Elisabeth Höglund look-a-like.

Tadaaa!
Hemkommen med en ny look efter att ha varit hos en frisör eller snarare: skulptör. Tyckte att hans salong så ganska cool ut och han själv likaså.
Han började med att säga : -Je vous écoute. Alltså, han var idel öra. När jag började förklara hur jag ville ha det smackade han med tungan och sa att det gick då rakt inte för sig.
Man måste tänka på harmonin, luggen ska INTE klippas kortare, propotionerna är mycket viktiga. Jag blev då lite matt och försökte mig på en kompromiss. Men....
Han formligen mejslade fram något...annorlunda. Det enda han frågade var om jag var högerhänt.
Oui, sa jag och vips hade han bytt sida på min bena som jag haft sedan jag var ung scout.
Därefter skulle jag sitta med huvudet mellan knäna en bra stund för att han skulle föna och krama i gojs håret.

-Kom tillbaka om ytterligare 2-3 mån. Då kan jag göra något fabulöst med ert hår. Detta var bara en liten försmak, madame.
Försmak, yeah right. Merci et au revoir.

Elisabeth Höglunds hår raknar i jämförelse med denna skapelse.
54 euro fattigare smög jag sen hem mellan husväggarna.
Ikväll ska jag både på middag och teater.
Få se om jag kan platta till barret något. Annars är det sjalett som gäller.
I morgon ska jag ta tillbaka herraväldet över mitt hår. Benan till HÖGER.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju dramatiskt!!! Men vi vill se bilder...du kanske kan göra det Elisabet inte lyckats med, starta en trend!! Du som är så flitig fotograf kom igen:-) A-Li

Anonym sa...

STOPP! TA ett foto av skapelsen!!
Var själv på en ansiktsbehandling på fm. i dag.
Fått den i julklapp julen-08!
Härligt -och har nu en hy som är mjuk o len som en persika! vilken present! Man får TACKA!! MOR

Helen sa...

Näe, jag rodnar vid blotta tanken....dessutom håller jag just på att raka ut barret...
Stor kram till alla 5!
Puss/TANT H

Helen sa...

Ojoj va snabba ni på att kommentera i dag då!!!!
Tyvärr hinner inte mer nu! ;-)
Väl bekomme men jag tror inte klappen var från mig??? Tyvärr...

Anonym sa...

Håller med de övriga två, du måste väl ha tagit nåt kort!! Din beskrivning av det hela var i alla fulla fall riktigt rolig....hahaha!
Kram //U

Helen sa...

Tack U! Men nej, e för blygsam för att lägga ut mig för hela cyberrymden! Kanske vi kan ses nåt i jul när jag ser anständig ut? Kram H

Anonym sa...

Hoppsan, läste snabbt och läste raka av... :-) Tur det inte var så drastiskt!! A-Li