fredag 27 november 2009

Konsten anfaller.

I afton stod det Vernissage på programmet. En utställning som anspelade på den ,vid det här laget, rätt uttjatade Svininflu. (På "redigt" heter den ju H1NA)En väns vän som är textilkonstnär deltog med 3 skelett i tyg. En svart, en vit och en rosa med röda blommor. Allt sytt för hand. Det ska ju vara lite sport i det hela.


En annan hade fått för sig att skriva olika artiklar i FN:s deklaration av mänskliga rättigheter...på gamla kökshanddukar.
Utan att lägga någon värdering i det jag ser, blir man förbluffad av vad människor kan komma på att göra. Det är ganska långt ifrån min egen vardag. Det är väl därför det är så galet intressant att gå på sånt här.
Känner mig en aning mer kulturellt bildad när man lägger huvet på kudden.


Här är konstnären M själv, kamoflerad av blommorna vi gav henne.
Hon ville vara lite ikognito.
Hade en sån cool jacka för övrigt.




Möts av denna syn när jag kommer hem till MINA kvarter.
Blir lite varm i hjärtat.
ÖNSKAR DIG EN VARM OCH GOD 1:A ADVENT!
Är lite avis på er som får stämma in i Gå Sion din konung att möta, Hosianna och Bereden väg...!
Sätt värde på det!

Inga kommentarer: