måndag 30 november 2009

Skratta inte.....

När man i den 7 gradiga regnet utan paraply står beredd att plåta Sveriges nästa drottning är det ju som upplagt för att ställa in kameran på fel inställning....


...just vad som händer när Kronsprinsessan Viktoria, Ambassadör Gunnar Lund samt Paris vice Borgmästare ska till att tända de två ståtliga granar som Sverige skänkt till Paris stad för att vi varit EU:s ordförande de senaste 6 månaderna. (Jorå, det är Notre Dame man ser i bakgrunden.) Så här håller Vickan tal i 2 min, lagom suddig. Kan upplysa om att hon bar en väldig lila kappa med gnistrande örhänge samt håret i knut. Hon kunde ha fått lite mera puder på sig. Glänste lika mycket som undertecknad brukar göra...
Nu slog det mig: Om jag kunde sälja denna inside information till Svensk Damtidning?
Vad skulle det gå loss på, kan undra? Näe, jag håller hårt på hederskodexen: "What happens in Paris, stays in Paris."


Här är hon (eller är det Heybaberiba-Peter Magnusson??!) i mitten av alla herrar samt SÄPO-grabs. Deras uppsyn vill man inte möta i en mörk gränd.



När de tryckt på strömmen till de båda granarna kom Svenska Kyrkans kör och lussade.
Fick faktiskt lite julstämning. V är här framme och tackar. Kan även upplysa om att hon käckt sjöng med i sången Staffan Stalledräng. Ouff, känner att jag sitter på dynamitinfo!
Ringde gode bror och annonserade mitt senaste bidrag i vår Känn-igen-dis-tävling.
Han gladdes med mig........sa han iaf....
Tycker själv att jag vunnit 2009års tävling men sen tillade han hotfullt: -Året är inte slut än.
Jag säger bara: -Så säger den som känner sig besegrad. Punkt.



;-) Kan tillägga att hon senare kom ut och sa att hon ville ställa upp på ett foto enbart för den stackare som schablat till det med kameran tidigare under ceremonin. Det var ju vänligt, hon tänker då på alla. Länge leve monarkin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ligger du väl bra till i kändiskampen med din bror? När det gäller statsskick håller jag fortfarande på Frankrike.

Norrland

Helen sa...

Kan tyckas så.
Och ja, vet att du har ett republikanskt hjärta.

Anonym sa...

Jag tror att jag slår dig, Helen. Jag träffade Bosse Bildoktorn i tisdagkväll i Vetlanda, när jag åt kvällsmat. Det slår väl Vickan med råge. :)

//Leif E

Helen sa...

Haha! Bra försök Leif, men du kan i alla fall få ett hederspris. Bosse Bildoktor går inte av för hackor!!! Hälsa fru o barn!