onsdag 22 december 2010

Paris-Amsterdam-Göteborg


Jodå, för alla er där ute som undrar, jag är på rätt sida 50-skyltarna. Min resa var dock intressant och lämnade spår. Plan från Charles de Gaulle gick precis som det skulle i lördags morse. Men väl framme i Amsterdam var vi 1,5 tim försenade. Fick ställa mig i kö med dessa militärsängar i jämte oss. Här var jag övertygad om att natten skulle få tillbringas. Kuddar och täcken tillhandahölls också. Det kunde de 4000-5000 pers som redan sovit över en natt, intyga.



Tack och lov fick jag en biljett med det enda Göteborgsflyget efter 3 tim och 45 minuters kö.
I denna kön träffade jag på folk från bla Danmark, Benin, Venezuela, Australien. Vi hade ju lite tid att dela livet med varandra kan man säga. Vi bildade pakter: Toalettpakter, Kaffepakter och Bensträckarpakter.
Alla var utomordenligt trevliga och på gott humör.
Avsaknaden av information var nog det värsta. Mat, i form av vatten och smörgåsar delades ut med jämna mellanrum så på det området led vi ingen brist.
Har nog aldrig varit så glad och tacksam när jag landade på Landvetter. T o m väskan kom fram, bara en sån sak!

Men lider oerhört med alla de som sitter fast runt om Europa i dessa dagar...



Inga kommentarer: