tisdag 1 februari 2011

Headbääng.

Fransmännen lyckades efter hård kamp kamma hem guldet i HandbollsVM.
Några av matcherna spelades faktiskt "hemma" i Jönköping. Tungt.

Grabbarna i laget ville så gärna visa upp att de kan göra lite mer än dribbla och passa, så de bestämde sig att gå loss på  Europes "Final countdown" från -86. Tribute till värdlandet månne?
Och du, Joey Tempest, släng dig i väggen. Tacka vet jag fransoser.




Själv missade jag dem när de gled in med landslagsbussen på Champs-Elysée i går. Dock var det en och annan parisare som trotsade kylan för att hylla.
Får trösta mig med att jag var där anno 1998 då Frankrike vann fotbollsVM. Som av en tillfällighet kom jag till Ch-E precis då det lagets dubbeldäckare rullade in 1,5 tim efter utsatt tid. Nån gång ska väl också jag ha tur?

Inga kommentarer: