fredag 21 oktober 2011

Det kommer att gå bra, det kommer att går bra....

Det finns ibland tillfällen som man undrar om man tagit ett rätt beslut. Nu t ex. Jag har skrivit upp mig på en lista.
Denna lista är för dem som vill få en 3 timmars-guidening på Louvren i morgon.
Kl 9.30 ska jag vara framför den stora glaspyramiden.
När jag var ute och tågluffade för alltför många år sen, var vi på Louvren och gick vilse. Sen dess har jag en aversion mot detta ställe. Tyvärr.
Nu har jag ju varit där ytterligare 3 ggr under åren jag bott i Paris (via mitt arbete), men aldrig fått äran att gå med guide igenom hela plejset. Dessutom är det på svenska och då behöver man ju endast koncentrera sig på att gå och stå. Så bekväma turistskor och en massa nötter/dextrosol  i fickan så kommer det säkert att gå bra. Säkert....

1 kommentar:

Petra Mitt i Livet sa...

Det kommer att gå finfint! Ta med en flaska vatten också, om man nu får det?! Ha en trevlig dag! Kram :)