fredag 3 februari 2012

Is och sånt...

Vad ser man här? 
Svar: Veritabel is på insidan, jag upprepar, innsidan av fönstret.
Då kan du tänka dig hur resten av innetempen är.
Joråsöörrövettu, 10 grader när man ska in i duschen.
Häpp!
Tur att det är den 5:e vintern och att man är hyfsat härdad...




Dagen var annars lite annorlunda. Mitt arbete var stängt pga vattenläcka, inga fungerande toaletter samt värmebrist. Åkte iaf och jobba lite administrativt några timmar mitt på dagen efter att ha väntat på en el-kille som skulle läsa av mätaren fr mellan 8.00-11.45. När han väl kom tog det inte ens en minut. Kom iväg och gjorde det jag skulle på jobbet. En toa funkade, tur när man dricker mycket kaffe. I kväll tog jag några kollegor till ett mycket trevligt ställe vid Place de Clichy som heter "Le Cyrano". Ett übermysigt ställe där servitrisen kommer ihåg vad du beställde förra gången och undrar om det ska vara samma igen? Det tillhör inte vanligheterna i Paris, tro mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tänker på dej!
Svep in dej väl.
Drick varmt!
Kolla om du kan sova på skolan
någon natt.KRAM M.

Helena J sa...

Det är tur att du har ett varmt hjärta! Så du inte stelnar på insidan också! Vet inte om jag skulle klara liknande omständigheter? Hjälper det att hålla huvudet kallt???

Anonym sa...

Vi tänker på dej!
Svep in dej väl.
Drick varmt! Kram M

Helen sa...

HJ: Ja det är nog det enda som hjälper annars får jag "kalla fötter"!
M: Tack, jag sveper så mycket jag kan!!

Anonym sa...

Att det ska vara så svårt att hitta dig Lillrumpa ;) saknar dig, det är din gamla hemtrevliga granne från Götabro

MvH Tomas

Helen sa...

Nä men Tooomas så hemtrevligt!! Att man skulle höra från dig efter alla dessa år! Hoppas du har det bra var du än är!! Kram!

Petra Mitt i Livet sa...

Brrr... Is på insidan av fönstret var det förr i sovrummet hos Dieters mormor i Tyskland... Men du har ju bara ETT rum!! Tur ändå att du sover uppe vid taket, det är kanske någon grad varmare där? Hoppas det blir mildare väder SNART!! Kram!