måndag 20 februari 2012

Plötsligt händer det....



Titta noga här!
Japp det är min själ Snödroppar, som jag hittade i kväll på min innegård.

Idag var jag hemma hos en sann krigare. En kollega som sedan drygt ett år går sitt livs match mot ett monster som har ett namn; cancer. Det var en fin eftermiddag med gott kaffe, pain au chocholat och Pippi på tv:n.
Hon har en ljuvlig liten flicka på 1,5 år som kunde alla scenerna i filmen.
Det ger perspektiv på tillvaron att samtala om livet med en som vet vad lidande är, men som ändå ser allt det positiva som finns i hennes liv. Så mycket kärlek.
Jag ber och tror att hon har alla förutsättningar att vinna detta med mesta möjliga marginal.

Dessa droppar är till Dig, Anna!
De tar sig upp genom snödrivorna (även om man kanske inte kan prata om drivor i Paris..?) och ger hopp om våren. De växer trotsigt och målmedvetet, utan att vänta på värmen. Plötsligt finns de bara där.
Tack för en go eftermiddag!

1 kommentar:

Kollegan sa...

Tack söta Helen! Det var verkligen en härlig eftermiddag och jag och Alma är så glada att du kom! STOR KRAM till dig