söndag 12 februari 2012

Iskalla bilder.

Bassin de la Villette, den största konstgjorda bassängen i Paris som förbinder Canal St Martin med Canal de l'Ourcq, har lagt sig. Parisarna minns inte när det hände sist.
Så jag gick mig ut en eftermiddag och tog några bilder. 
Jag var inte ensam kan jag säga.
Och vackert var det. Kallt var det också.

Vi har ju inte haft tillnärmelsevis så kallt som ni i Sverige ("endast" -10) 
men här känns det så mycket mer eftersom man inte kan ta en time out 
och gå in och njuta av 22 grader och täta fönster....



 Turistbåtarna ligger där de ligger.

 En vacker biograf finns vid ena stranden.



 Inte för jag vet vad hönan har för relevans i sammanhanget...


 Synd på en sån fin tennisboll.

 Syns att man är i landet som dryper av vin.




Rotundan precis där bassängen går över till kanal. 
Nyrenoverad och fin.
Lyser i rött på kvällen. 
Nej, linslusen var ej i mitt sällskap.

Inga kommentarer: