onsdag 24 mars 2010

Dessa arborister...



.....just nu skulle jag vilja giva dem på moppo.
Kommer hem efter en hårklippning. Den första som jag är nöjd med sedan jag kom hit, inte illa.
Och får till min fasa se att de har beskurit, stympat, rumphuggit, lemlästat våra vackra träd på innegården.
Jag hade ett precis utanför mitt fönster som gav svalka och lite lantfeeling samt skyddade skönt från insyn. Och nu....
Kom inte och säg nu att det är bra för vegetationen och att det snart växer ut.
Det klarar jag inte.
Hade faktiskt fördragit att frissan klippt två centimeter för mycket. Det hade jag klarat.
Så med tungt hjärta skriver jag dessa rader.




Behöver lite medkänsla i kväll...


1 kommentar:

Anonym sa...

Med dom vackra Paris takåsarna som utsikt kan du glömma medkänslan;-) Här sitter vi i en leråker med Älvsbyhus...då hjälper inga träd!!
Men snart börjar det nog spira och spritta både här och där!! Hav hopp och titta i spegeln så länge:-) Kram A-Li