måndag 8 mars 2010

Följetongen fortsätter...


Detta, mitt trapphus... Nu börjar det bli en parodi. Förra veckan, gröt, i morse när jag kom ut låg det kläder kringspridda överallt. När jag kom hem hade någon lagt dem i en snygg.....hög och när jag kom tillbaka från min tvättsession hade samma? person ångrat sig och knölat ihop dem bakom ett rör.
Bäst att tillägga att trapphuset ser ut så här: Alltså full fallhöjd 7-8 meter.

Kåken är ett gammalt tillhåll för Napoleons militärer, som hade övernattningsrum här i veckorna. Vissa lägenheter har inte ens toalett utan nyttjar den allmänna "hålet-i-golvet" i korridoren (dvs. bakom låst dörr om man så behagar) . Men en annan är ju så lyckligt lottad att wattenklosett det har jag hemma...

Det som är mest otroligt är ändå att jag tar mig tid och fotar och skriver om det.
Har jag inte bättre saker för mig? undrar säkert en vän av ordning.
Men man vill ju göra sitt bästa att hålla er därhemma uppdaterade om Parislivet...

Vad händer just NU hemma hos dig då?





1 kommentar:

Anonym sa...

Här? Aldrig så spännande som i Paris! Men visst finns det konstiga klädhögar både lite här och där :-D Inga hål dock, även vi kör med vatten klosett, de flesta av oss iallafall!
Kram A-Li