måndag 26 april 2010

Dagstur till havet.

När en god kollega med döttrar frågar om man vill med till havet säger man inte nej.
Det blev Honfleur och Deauville som fick äran denna gång.



Honfleur är en vidunderligt vacker stad som stod sig ganska intakt under 2:a världskrigets bombningar.

Här åt vi på en riktig turistfälla. Men nån gång ska man väl gynna dem också...




Något udda arrangemang i taket. Vispar...



Frankrikes största träskyrka.


Riktigt maffig var den.
Här, den främre delen. Så var det sagt.

Jag hade ju köpt nytt nagellack som jag skulle stajla med på playan i Barcelona.
Och när man nu satt på en strand, visserligen vansinnigt blåsig men solig,
skulle ju dojjorna av.




Padamm.
Så här förevigade jag mina vintervita fötter för eftervärlden.
Och som för övrigt, om man tittar noga, har effektfulla sockmönster.

2 kommentarer:

Mademoiselle M sa...

Tack för att du lät oss veta att det var sockmönster annars hade vi nog trott att du gått och blivit rynkig om fossingarna under vinterhalvåret... Se nu till att vädra dem i sommar så att rynkorna slätar ut sig! :) Bort med vinterglosserna och fram med sommarsandaler!

Anonym sa...

Skönt att nagellacket äntligen fick lufta sig lite. Vääldigt snyggt:D Ser att solen fortsatte att lysa på dig men jag antar att det göör inget....
Kram //U