onsdag 28 april 2010

Feeling hot hot hot.

Man tycker att man borde varit förberedd efter åtskilliga dagar med ca20 grader men icke. I eftermiddags stod temperaturskylten på mitt apotek på hela 31 grader!
De ultimata sommarkläderna fick snabbt letas fram i morse och en del hittades som sagt inte. Se tidigare inlägg...
Men fann på råd: Köpte nya ballerinaskor. De måste liksom finnas i sommarkitet. Hur jag än försöker blir jag ingen parisiska på klackar.

Efter en het dag blev det en nästan lika het after-work på Svenska klubben med några vänner.

Utsikten mot Louvren och Tuilleriträdgården.




Svenska klubben har en grymt vacker våning med bla Nobels skrivbord.
som inte just detta kortet visar.




Konstklubben frodas.




Detta häringa heter Tapas suédois på menyn.
RIKTIGA köttbullar, lax, gubbröra, nån strömmingshistoria
samt pepparrotsfylld tunnbrödsrulle och bröd.
El smarros hade nog spanjorerna sagt....?




Vi som är långa kunde även skymta toppen på Eiffeltornet.






Sen måste jag ju lägga ut några foton på våra Guldgossar. De är plankade direkt från nätet men man fick dela dem på fäääjsbook så nog kan jag publicera dem på min lilla sida.
I eftermiddag hade ca 25 000 Jkpg-bor slutit upp i regnet för att hylla dem som hyllas bör.

Här är de. Liv, Tedenby, Gustafsson, Laine, Ward o comp!

Och så här ser munnen ut på de flesta efter slutspelet...
Tandläkarna i trakten kan nog göra sig en hacka framöver.
Glada är de i alla fall.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha 31gr!!!!!! Idag på självaste valborg är det naturligtvis grått och trist och bara 12gr:( Så njut av värmen.
Och det där med skorna känner jag igen, har ett par vårskor som jag köpte förra året som jag inte hittar. Fast jag har lite mer än 14m2 att leta på....
Kram //U