måndag 1 juni 2009

Aloe Vera och Pererik Åberg


Sitter med en flaska Aloe Vera: Japp, nu är det inte bara i krämer o salvor o dyl. som A.V dyker upp utan även i väl kylda drycker med bitar av själva växen eller "pulpan" i.
Inte nån superdunderhit kanske men vill alltid testa något nytt när jag är i Chinatown i Belleville. Född nyfiken.
Sist var det Litchi-juice. Ingen större hit det heller...
I alla fall, har precis tagit en klunk när jag för första gången på mycket länge tittar på svenska Rapport. Å vad får jag se: Vädergossen Pererik har klippt av lockarna!!!!! Denne övervintrade 80-talist med sina hornbågade glasögon! Jag höll på att välta!!
Inser nu att det är en lastgammal nyhet som ingen orkar bry sig över längre men betänk att jag inte bor innanför 50-skyltarna numera och behöver smälta vissa saker.....

2 kommentarer:

Petra J sa...

Själv testade jag en flaska Bon Aqua med en mild smak av aloe vera en gång - smakade riktigt bra. Måste vara den perfekta medicinen mot magsår! :)
Det går ju nästan inte att känna igen det klippta fåret Pererik Åberg... Såg honom förresten live (med lockar o glasögon) i obygden mellan Hillerstorp o Bredaryd en gång. Jobbigt, varken jag eller Dieter kommer på vad orten heter. Iallafall så var det P-E:s fru och en kompis till henne som berättade om sina äventyr när de var i Afrika och deras bil brann upp mitt i Kalahariöknen. Extremt skrämmande... Jo - i Törestorp var det ju!! Dags att inta horisontalläge. Gonatt!//Petra

Helen sa...

Ja Törestorp är ju inte metropolen precis!!!;-)
Hörde talas om hans frus Afrikaresa. Det blev ju riktigt dramatiskt!