måndag 15 juni 2009

Un australian bloke!

Mina upplevelser på Tvättomaten fortsätter:
I kväll frågade en rödkindad yngling "i maskinen brevid" försiktigt : Parrrlei vous angläääiii?
Jag nickade, och fram halade han en stor limpa bröd!
-Här, ta denna, jag bor på hostellet runt hörnet, har förköpt mig på frukostmat och jag ska backapacka vidare så tagen och ät!!
Vi pratade en stund. Han kom fr Australien. Blev så varm i hjärtat av en sån liten gest!
Gick med ett fånigt leende hemåt....med min limpa och tvättmedel.

Tänk om vi skulle göra sånt här lite mer? Uppmuntra någon idag: Ring det där telefonsamtalet du tänkt så länge, baka en kaka, sitt barnvakt, gå ut med nåns hund....eller ge bort en limpa....
Ger dessutom sån glädje tillbaka. Det är sånt som kallas välsignelse!


PS. Ville bara säga koka aldrig ägg i mikron.

Mvh
En som vet...

Inga kommentarer: