fredag 3 juli 2009

Livet på landet!



Ibland, tror jag på fullaste allvar, att jag lever på två olika planeter....
Här kommer fotona från Landet!
Pour mes amis francophones:
Voici notre maison de campagne, situé au bord d'un lac ,
où on a passé deux jours!


Vidunderlig utsikt!



Släktens sommmarhus, mormors föräldrarhem.


Dörren till "boa".


Svartvitt är inte så tokigt ibland!



La´gårn.



Lien hänger där den ska!

Vår gamla brunn.


Friargläntan...


Blommans namn?? Någon??


Denna då??

1 kommentar:

Petra J sa...

Sitter här mitt i natta och "läser ikapp" din blogg. Påmindes nämligen om dess härliga existen igår när jag satt och pratade med ett par gamla kollegor till dig... Tyvärr lade jag inte deras namn på minnet, men den ena damen är Friskis o svettis-instruktör. Ringer det någon klocka? Hon har varit åf för Alpnaering i ett år och kompisen har varit det i en massa år. Det var på en kick-off på Vidablick som jag träffade dem. Varför skriver jag detta just här? Jo, jag tror att den lila bollen kallas Allium och de söta blå blommorna är Akleja. Så nu vet du det!!
Så kul det är att läsa dina texter - jag kan riktigt höra din röst när jag läser - jag skrattar högt för mig själv ibland!!
Hoppas att du mår bra. God bless! Kram, Petra