söndag 26 juli 2009

Mvh Tant Helen.

I helgen har jag varit i de allra djupaste småländskaste skogarna man kan uppbringa. Två vänner och tillika systrar var hemma hos sin far och då passade jag på att titta till dem.
A-li hade åkt ända fr Skåneslätten med man och 5 barn! Det sista tillskottet hade jag aldrig träffat.
Tänk att få 5 fina barn. Det är en Gudagåva det.
Vackra är de också, (fast nr 4 tror jag är en bortbyting, han är inte lik nån!!!)
Denne blonde blivande 3 åring lade jag an på, och han var helt med på att följa med mig, denna främmande Tant Helen, hem när jag skulle iväg. ÄLSKAR nämligen att åka bil!!
Tänk vad man ser mycket om man ser det stora i det lilla!!

Dessutom, vilken ynnest det är att på fullaste allvar bli kallad Tant Helen av dessa 5 barn!
Det gör mig lite rakare i ryggen och lägger alls ingen åldersaspekt i det...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såå roligt att träffa dig!! Och tänk vilken ynnest att få bli omnämnd här.... :) Hoppas du får fortsatt sköna dagar i Sverige.
Kram //U

Mademoiselle Mia sa...

Ja, man har då hört om Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin tidigare nångång för länge sen, men Tant Helen var en nykomling i gänget ; )

Helen sa...

Det e klart att Moster Bu;-) måste vara med på ett hörn!
Ha d gott!

Helen sa...

Japp,så e de! Fyrklövern e fulltalig, Mademoiselle!!!

Anonym sa...

Ja visst älskar han att åka bil vår bortbyting!? (inte blev han utbytt på BB iallafall, föddes inte så många 5,4 kilos gossar den dagen;-) )Efter drygt två timmars färd tillbaka till skåneland, skulle han ändå absolut följa med pappa och "åka bil" när det skulle provianteras efter hemkomst.Fast just i ditt fall var det nog även "Tanten" som drog!
Tack för trevlig dag A-Li & Co