måndag 25 januari 2010

Allt har sin tid.

I eftermiddag var min föresats att gå en rejäl runda. Alltså, motionera.
Men så ser man reaskyltarna på Naf-Naf och kan inte gå förbi, utan är nödgad att gå in och dra en repa. Så fortsätter det och efter ett tag blir man kopiöst kaffesugen så då måste man gå in på ett café och ta en espresso med en pain au chocolat(behövs nog ej översättas) sen drar man vidare.
Stöter på en kompis av en absolut ren tillfällighet. En ny kopp måste då avnjutas och sen går vi en liten runda tillsammans.
Det är så undertecknad gör när det ska motioneras. Som det står i Bibeln: Allt har sin tid...
Att motionera har sin tid och att dricka kaffe har sin. Det ena behöver ju inte utesluta varandra.

Nu ska jag iväg och betala hyran. Något säger mig att jag bör sätta på joggingskorna och powerwalka på riktigt i afton. Återkommer för att bekänna hur det gick. Eller...kanske inte....

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad jag blir avundsjuk! Naf Naf, en av mina favoritaffärer och pain au chocolat är ju sååååå underbart gott!!! Längtar till Paris och dig :-) Jag ska "göra en Helen" ikväll, dvs skippa skidturen och gå och fika med vänner :-)
Ha det gott
kramar
Lena