lördag 16 januari 2010

Framförhållning på högsta nivå.

Idag var jag med om en Julgransplundring där vi bokstavligen kastade ut granen på gården med foten först. Sen kom en dansk! Julemand och beredde barnen stor glädje.

Men nu är det blicka framåt, som gäller. I torsdags hade man vårkänning i Paris med 5 plus och fåglar som sjöng så vida pass. Idag har jag köpt på mig lite vårkänslor i form av tulpaner och narcisser. Så nu är jag redo.
Har även bunkrat upp med kiwi, apelsiner mm. Här ska boostas inför eventuella sen-vinter-åkommor. (Förra året vid denna tid låg jag däckad i halsfluss.)





Ok, rosa är ej min favorit men som tulpaner är det vackert.




Och så här var synen på min innegård för typ en vecka sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inneträdgården hos dej är ju underbar i vinterskrud!! I somras var den så fin med stora rodrodendron!! Men DU...vårblommor är ju också..att möta våren i PARIS.Det säjer alla resekataloger NU ,här på vårvintern i Sverige. GLÖM ej att ta ett foto på TEDDY som DU fick i julklapp av Simon, o sätt in det på denna sidan! Då blir MR BEAN och vi glada !!

Anonym sa...

Den innergården är som hämtad från någon romantisk film!!!
A-Li