söndag 1 mars 2009

Vår i sikte!!

Sitter uppkrupen i soffan och äter upp det sista av min egenhändligt gjorda Tiramisu! Farligt god!
Summerar helgen med att konstatera att våren är på ingång här nere: Magnolians blomknoppar är på G, krokus är uppe och tårpilarna börjar skifta i grönt!


I går hade vi 15 gr och sol!
Då var jag på Salon d'Agriculture, Boskapsmässa, mitt inne i Paris! På ett område med mässhallar 5ggr? större än Elmia gick man runt bland megatjurar(typ Belgian blue), kor, får, grisar, hästar, åsnor hundar mm. samt kulinariska läckerheter från olika regioner av Frankrike. Tur att alla luktade likadant när vi skulle hem med metron!


Väl hemkommen drabbades jag av ett anfall att putsa fönstren men jag satte mig ner tills anfallet gått över och gick sen ut o handlade lite.....nån annan gång får det bli....?!


Tyvärr glömde jag plåta på mässan men här kommer några vårteckan iaf!




Här är min innegård. Murgrönan har gjort skäl för namnet året runt!


Gården igen på lite avstånd. Mitt hus, det vita, längst bort till vänster.

Ok då, lite fusk. Syrenen växer inte fritt, kan köpas som buske i en blomsteraffär nere vid Seine!

Ciao

Helen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vårtecken!! Jo jag tackar, vi hade precis börjat titta efter kissar på en viss minivide så blev den översnöad igen!! A-Li Ps. Tänker på dig oftare än jag hör avmig:-)

Anonym sa...

Åhh tänk att minividen lever fortfarande!!:-)) Mvh Tant H