tisdag 15 september 2009

Det kulinariska.

Är allätare i ordets rätta bemärkelse. Tycker det är kul att testa nya läckerheter och det är ofta halva nöjet när man är ute på resor.
Här är två varianter av rätter tagna från helgens resa.
Välj själva:
Flamländsk kötträtt med bitar fr fågel ,gris och nåt mer? Allt omsorgfullt omgärdat av tjockt lager gelé/fett, belgiska pommes frites och sallad. Eller....

Grillat havsspett med pilgrimsmusslor lindat i bacon, räkor, citrusfrukter, ris och sallad .
Olika upplevelser (den senare åt man nästan med tårar i ögonen!) men om man inte testar båda så är man ju en erfarenhet fattigare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du äter ju vad som helst;) Hur var det nu, du åt rödbetssoppa och jag på McDonalds i Polen.... Ja jag är ju mer av det kräsna slaget så jag vet inte om jag hade kastat mig över rätterna på bilden.//U

Helen sa...

Haha, ja Polen gav var o en av oss vad vi suktade efter;-)!!!
Men bleve du tvingad tror jag att du skulle uppskatta grillspettet!!
Ha d fint!! KRAM!