onsdag 30 september 2009

Gårdagskvällens resultat.....

....6 styck gigantiska blåsor på tårna. Det svider gott kan jag säga, de är så stora att det går riktiga svallvågor därinne...
Och jag skyller på Nationaloperan Garnier.
Om jag inte hade varit där med några kollegor och annat löst folk och sett den underbart vackra men en smula sorgliga baletten "Giselle" hade detta aldrig hänt. Och hade jag och två till inte beslutat oss för att GÅ hem i den ljumma aftonen och dessutom stanna till på ett hak allt medan mina högklackade fötter fick svullna upp i lugn och ro och där efter stappla den sista km hem så hade detta aldrig inträffat. Men...vad gör man inte för konsten?
Regndroppar på linsen? Nääj. Men så här så de ut, herrarna och damerna. Fast jag är mer betagen av interiören.
Marc Chagall har målat den fantastiska kupolen. Han får MVG.
Här tycker folket att det är dags att gå.
Vi satt i bordeauxröda små loger. Fin utsikt.

Moi, glatt ovetande om blåsor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära HELEN! Förstår att det var en fantastisk kväll, som VI i en liten stad i Småland bara kan ana oss till!!!
Men VARFÖR tog DU inte några sköna skor på långpromenaden??
DU får väl gå i filttofflor resten av veckan.. Hej Då M o P

Helen sa...

Ja, säg det?! Man vill väl kunna mäta sig med parisiskorna!Men filttofflor, det va ett bra tips!
Tack o Puss!