torsdag 29 oktober 2009

En timeout i vardagen...

...blev det för några dagar. Som att komma till en annan planet där tempot var 10 % av vad man är van vid. Sån ljuvlig förmån att få komma till Fuengirola och träffa några riktiga godingar.

I en villa uppe på kullarna ovanför stan bor B med sin familj i ett kritvitt hus med gula detaljer samt med den obligatoriska poolen.
Dagar av sol, bad, promenader, snack och gemyt kryddat med fantastisk mat lagat av två stjärnkockar.
Den ene legitimerad på riktigt, den andra utnämnd av många med mig!




Utsikt från terassen. Här skulle jag ta ett nattadopp sista kvällen.
Det stod fullständigt klart redan från början.









Från husterassen var omgivningen som ny beroende på vilket tid på dygnet du stod och kontemplerade.





En morgon gick vi upp med solen. Sakral upplevelse!


Fast måste bekänna: Vi pallade ett par citroner...så, nu känns det lite bättre...




Villorna runtomkring var inte fy skam de heller.




Fuengirola med alla sina skandinaviska turister.







Så kom alltså sista kvällen då det skulle ske. Fick inte ner nån av de andra i plurret,
men publiken fanns på plats och poängbedömde?!
Ett NATTADOPP är fr o m nu ett måste för alla besökare till B o J.

Bara för kännedom, Jimpa!



Lite fler bilder från stranden, marknaden och bergsbyn Mijas Pueblo.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå gött du verkar ha haft det. Inte helt fel med lov antar jag.... Skulle inte heller tacka nej till några dagar i solen nu:)
Följer ditt liv med spänning här på webben.
Kram //U
Ps. Jag hoppas du kom ihåg att dra tillbaka klockan;)

Helen sa...

Jaa det var sköööönt!
Näe, efter vår fadäs -07 så sätter jag upp stora påminnelseplakat i min enorma lgh dagarna innan;-)

Anonym sa...

Ja vad ska man säga...du lyckas då hamna på de lämpligaste av ställen!! :-)A-Li