måndag 12 oktober 2009

Fischmarkt.

Jag måste tillstå att under min lilla tour i Tyskland har jag fått många nyttiga knäppar på näsan.
Fördomar ang mat, standard mm har helt kommit på skam.
Tyskarna är überrenliga, übermiljötänkande samt inte alls dumma på att laga mat.
De är även übereffektiva i säkerhetskontrollen på Flügplatsen. Har nog aldrig blivit så kroppsvisiterad. Av med stövlarna och känna mellan tårna samt gräva i min håruppsättning, plus känna på alla kurvor...

Minne för livet är dock besöket nere på Fischmarkt vid hamnen. Här pågår varje söndagsmorgon från typ 06.00 en fisk/mat/blomster -marknad/auktion. Knallarna vrålade ut sina priser och folk låg dubbla av skratt. Jag o K drog ner i dimman runt 6.30. Där var det redan gott om folk. Vanligt folk, barnfamiljer, turister men också en del festprissar som varit ute hela natten uppe vid Reeperbahn och som avslutade sin runda i en jättehall där mat o öl flödade. Kl 7 på morgon! Vi började dock endast med en kaffe med chokladsmak. När vi betalt 3,50 euro ,stod vi med varsin HALVLITER kaffe i näven!!
En superfräch räkfralla hanns också med. Sen bar det hem till hotellet för....frukost!


Bilder o klipp finns om man är hugad!




Inga kommentarer: