onsdag 16 december 2009

Ett faktum?

Har man varit ute i 4 tim och letat julklappar, och hittat dem dessutom, är man ganska nöjd.
Men min undran är nu; När jag öppnar grinden och går in på min innegård kastar jag en blick på klockan. -Oj e hon redan 10 i 6!? Säger jag med HÖG RÖST!!
Hörde mig själv uttala hela meningen som i slow motion. Scannade snabbt av området runt mig för att kolla om någon hört. Som väl var: Nej.
Alltså min undran:Kan det va trötthet....eller är det ålder?
Ja, är man närmare 50 än 30 (ja, jag måste kalla saker vid dess rätta namn) så är det nog troligast att det är det senare. Bara att inse.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och så är det det där lilla pustet när man reser el. sätter sig ;-) eller är det bara jag!!??
Jag lät inte så för tjugo år sedan i alla fall....
Kram A-Li

Helen sa...

Ja men visst?! Så sant!!! "Det lilla pustet"! Det lät riktigt fint faktiskt. Kram :-)