torsdag 11 november 2010

11 november.

En ytterst grå, regnig och framförallt blåsig torsdag som denna, är man ledig och hela halva Frankrike med mig.
Man blir påmind om att detta land har en helt annan bakgrund än mitt eget. De firar nämligen 1a världskrigets slut denna 11 november. Trots att den siste franske soldaten dog för ett par år sen 110 år gammal. Och jag är inte den som opponerar mig mot en ledig dag. Själv firar jag med sovmorgon och middag hos "Woopi Goldberg" (sök på tidigare blogginlägg) ute i förorten.

2 kommentarer:

Petra J sa...

Hej! Ville bara säga hej. Det var ett tag sen jag läste din härliga blogg men nu har jag läst ikapp igen. Alltid lika kul att se vad du företar dig och upplever! Hoppas att du mår bra, kramar, Petra

Helen sa...

Hej säger jag oxå! Allt är fint! Hoppas det är likadant hemma hos Dig/Er!! Bisous!