fredag 5 november 2010

Något udda Parispromenad.

Paris upphör aldrig att överraska. Det är bland det bästa med den här stan.
När man har sett det man ska se, så finns det hur mycket mer som helst.
Högst uppe i det 19 arr finns några smala gator, som sticker ut lite, 
de ligger mellan rue Hidalgo och rue Mozaïa.
Jag ramlade över dem av en tillfällighet. 
Tillfälligheter gillar jag.







Vädret var på min sida. Bara en sån sak.


Ett tiotal gator, smala med mycket grönt. Och bakom höga staket, tjusiga villor.



Lite växlighet uppe vid skorstenen. Bra tänkt.



Precis bakom dessa kvarter reser sig de mindre pittoreska höghusen igen.



Surreal but nice.


Inte riktigt den vanliga Parisfägen, mer Medelhavslook.


Ett, i blå tappning som dagen till ära matchade himlen, eller tvärtom.




Fantastiska fönsterplanteringar med Trädgårdskrasse i mängd och parti samt
Ölandstok (som vi kanske hellre har i buskform hemma).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det blå huset kan jag tänka mig att flytta in i vilken dag som helst! särskilt som vår övervåning aldrig verkar bli klar ;-) /A-Li

Helen sa...

Ska genast kolla upp priset.
Annars får du ringa "Arga snickar'n" på kanal 5!!

SusannaDphotos sa...

Jag vill ocksa dit!!

Helen sa...

Jamenvisst de e klart du ska dit!!

Anonym sa...

Pärlitsan!!! :)
Hojta till när det blåa huset är till salu. Då säljer jag min lilla lya och betalar handpenning på momangen. Sen skaffar jag mig en rik Fransos som betalar resten. Och så klart att du o Mary blir mima hedersgäster 4 ever.

Raddan

Helen sa...

Kära lilla Raddan! Jag ska hojta! Varsko Mary så hon är beredd att hänga på!