måndag 22 november 2010

WienWc.

Jag har faktiskt ingen aning om österrikare är pryda eller frisläppta men jag började undra när jag kom in på det fina och anrika caféets toalett. Stod och svajade lite innan jag helt enkelt bestämde mig för att vänta på damen på den toa som hade frostad dörr, även om de andra två var lediga men såg ut SÅ HÄR.


När hon kom ut blev toadörren exakt lika genomskinlig som de andra två. Många konfysta miner hade kunnat dokumenteras om Dolda Kameran hade varit riggad.
Hon såg min uppsyn och förkunnade med övertygande stämma att om man går in och låser, förvandlas glasdörren till frostad. Och se, det skedde....







Med hjälp av denna speciallampa i taket. Kan ju säga att mitt besök blev kort och koncist. Tänk om lampan fick nån snetändning och gick sönder...



När man ändå är inne på ämnet bjuder jag på några andra 
udda nödvändiga ställen.



Denna finner man precis i jämte det berömda Hundertwasser Haus.






Samt denna som man gjort sig förtjänt av efter en lång 
rundvandring på slottet Schönbrunn.
Lite berså-känsla.

1 kommentar:

Freedomtravel sa...

Jag var med om samma sort toalett på en restaurang i Göteborg. Lite tveksam först... men det gick ju bra ;)