söndag 13 juni 2010

Mark i mitt hjärta.


Har en kompis i Götet som är mäkta förtjust i radions P1. Han är faktiskt den enda jag känner som hyser sån kärlek till just detta medium.
Ibland skickar han mig små länkar till olika program. Dessa rör oftast Frankrike. Ibland känner jag väl till vad det handlar om, ibland är det helt nytt och mycket intressant. Fint och omtänksamt av honom.

Denna gång handlade det om pensionsåldern här i landet. Den är 60 år och en av de lägsta i hela Europa. Men längst ner på sidan klickade jag på ytterligare en länk:
Ett kåseri av Mark Levengood.
Har nog varit borta för länge från Sverige eftersom jag blev alldeles varm i hela kroppen av hans stämma. Denna vackra finlandssvenska kombinerad med underfundig och ibland torr humor kan göra min dag.

Så varsågod, lyssna gärna. (End. 3 min.)

1 kommentar:

Mademoiselle M sa...

Leve Muminlandet good!!!