måndag 7 juni 2010

Provence med omnejd.

Vad man hinner på en helg är relativt.
Men förunderligt är det ändå vad man kan åstadkomma utan att för den skull stressa.
TVG tåg Paris - Nîmes på 3 tim. Bara resan är underhållande så det förslår.

Sen har det bara löpt på med besök hos vänner, morgondopp i pool, otaliga picnics, Nîmes, Arles, Aigues-Mortes, Camargue, Baux-en-Provence, Gudstjänst, Pont du Gard, Medelhavet, Uzes och marknader, bara för att nämna något.

Men så kom vi också hem till Paris kl 24.45 på söndagsnatten. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det var typ 300 per före oss i taxikön en söndagsnatt... Blev alltså 35 min i kö (tro mig, jag klockade) innan man var i säng vid 2.30-tiden men en reskompis sovande på min kortkorta röda soffa....
Orkar alltså inte pumpa in fler bilder i kväll.
Forts. följer....



Pont du Gard.
En romersk akvedukt ca 1800 år gammal.


Storslaget fyrverkeri och projection på och vid akvedukten.

Picnic med gamla och nya bekantskaper.

Godaste taboulén i stada.



Sorry, men detta klippet säger i princip ingenting. Man ska se det live...
Pinsamt med alla åhhh, ooooooo, ohlala etc...men det får man ta...




1 kommentar:

Ulrika sa...

Härlig helg du verkar haft. Och jag fick dagens skratt när jag tittade på filmklippet. De "pinsamma" ah, oh, osv var det roligaste idag;D
Kram