söndag 20 juni 2010

Viktoria + Daniel samt MARK.





Viktoria och Daniels bröllop lämnade väl ingen oberörd iaf om du är svensk.
Jag var på Svenska Kyrkans eftermiddags-baluns. Storbildstv, bubbel samt prinsessbakelse sponsrad av IKEA:s stjärnkock (Tack Johan!!)
Inte bara svenskar hade letat sig dit utan även andra skandinaver och royalistiska fransmän.
Det jag imponerades mest över, var Viktorias ytterst eleganta framtoning men ändå varm och spontan, full av mimik.
Sen var ju Daniels tal helt outstanding likaså hans fars.

Men det som värmer mitt hjärta lika mycket, är ändå den gode Mark Levengood.
Jag vet, det är andra inlägget om honom på kort tid men det känns som han har fått en renässans i mitt liv.
Ingen kan mäta sig med honom. Här kommer några axplock av hans finlandssvenska repliker under kvällen:

-Björn Skifs, du kom ju in, mjuk som en våtservett.
-Synen över alla kungligheters smycken var ögonbedövande.
-Hur beter man sig för att hästarna inte ska göra något olämpligt på gatan utan endast vara lämpliga?




1 kommentar:

Ulrika sa...

Åhh, håller med om allt. Ett underbart bröllop. Och Mark och Luuk och co. gjorde att även mellansnacket var lyssningsbart. Kul att du kunde hänga med på festen även i Paris:)